fredag 3 december 2010

Här går det undan.....

Det har hänt massor sedan förra bloggdagen. Revy har spelats. Jobbat så står härliga till, plus en massa massa mera. Jodå jag har en fritid också. Fast som i dag när jag slutat jobbat så ringer telefonen. Jag får väl vara glad att jag inte hann dricka den tänkta glöggen. Barnbarnens far ringer och undrar om jag har möjligheten att hämta tjejerna på dagis. MAGSJUKA och kräkningar. Båda föräldrarna jobbar och det var mening med nattis. Självklart. Jag är ju faktiskt ledig. Skrinlägger glöggen Såg framför mig 2 tussiga barn. Kommer på dagis via Ica och blöjköp och proviva. Måste alltid vara garderad. Möts på dagis av 2 pigga ungar. Undrar just hur dagispersonalen ser omvärlden...en illa tanke om fredagkväll och att de blev ledig av en händelse. Så om man ser statístiskt på denna "magsjuka" så var det inte NÅTT. Där ser man vad statistik visar. Undrar just hur många av de drygt 8000 som haft mycket omnämt virus som verkligen varit sjuka av detta virus. En och annan har nog haft en fis på tvären. Nåja jag har så gärna mina prinsessor så det så. De är så ljuvliga. Stora damen 4 år sjunger med hög röst. "Tonight gonna be a good night" med perfekt engelska. Hon är tydlig med att det är favoritlåten just nu men att hon ska skriva en bättre! Sedan ser hon Idol med mig och förklarar att JAY vinner. (Håller med henne på denna punkt) Ja vad månde det bliva. Den lilla  2 år förklarar att hon minsann vill sova NU. Med Pippi Långstrump på CD på. Visst varsegod och sov. Men nu är det bäst att jag också sover. Reveljen går nog rätt tidigt. Godnatt!



Rosor jag fick på revyn av mina döttrar mfl.
1000 tack till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar