måndag 5 mars 2012

Våren...

Våren har varit hit och vänt. Tidigt för Republiken må jag säga, Det var uppåt +15 grader i helgen fast i lä och i solen förstås. Nu är det - 7 grader igen.

Melodifestivalen tuffar på. ...Torsten Flink, Scan Banan, det vart ett slut som inte många gissade på för några veckor sedan. Ja det spelar ingen roll vem som vinner i Sverige så länge Sverige inte finns på världskartan. Östländerna håller ihop. Vi i nord håller också ihop. Island, Norge, Danmark, Finland också lilla Sverige. Men det har hänt att länderna har varit otrogna i sina röstningar. Huva får man verkligen göra så???
Är det någon som kommer ihåg hur låten som vann i fjol i den stora finalen lät??? Inte jag iallafall.

Min helg var lite tudelad. Slog en frivolt i badrummet som hette duga. Nåja tur så har jag inbyggda airbags. Är ju inte direkt något magerspöke. Ryggslutet fick sig en ordentlig smäll. Tur så hade jag sällskap här som kunde passa upp på mig och framför allt hjälpa mig upp från golvet.
Kvällen gick i ojjandes tecken. Jag ojjar fortfarande men kan sitta sådär nu iallafall.

Nu har jag en hög med jobbar veckor framför mig. Snart kommer det nya fönster till huset. Det kan bara bli bra. De som sitter i huset nu är från 1960. Burr vad det drar.

Nåja gott folk. Var ni än befinner er öppet eller inkognito så får ni ha det bra.  Själv ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar